
روغن هیدرولیک: به عنوان وسیله انتقال نیرو و کاهش اصطکاک در سیستم عمل میکند. این روغن با جریان خود از طریق سیستم، نیرو را از پمپ به جک هیدرولیک منتقل میکند.
شیلنگها و لولههای رفت و برگشت روغن هیدرولیک: این شیلنگها و لولهها وظیفه انتقال روغن هیدرولیک از مخزن به پمپ و سپس از پمپ به جک هیدرولیک را بر عهده دارند.
پمپ هیدرولیک: نیروی مکانیکی از موتور خودرو را به نیروی هیدرولیکی تبدیل میکند. پمپ با افزایش فشار روغن، نیرو را به سایر قطعات سیستم منتقل میکند.
مخزن هیدرولیک: روغن هیدرولیک را ذخیره کرده و از طریق شیلنگها و لولهها به پمپ هیدرولیک منتقل میکند.
شیر هیدرولیک: جریان روغن هیدرولیک را کنترل و هدایت میکند. این شیر به کنترل و تنظیم میزان فشار و جریان روغن به جک هیدرولیک کمک میکند.
تسمه هیدرولیک فرمان: نیروی مکانیکی را از موتور خودرو به پمپ هیدرولیک منتقل میکند.
جک هیدرولیک (دو طرفه فرمان): فشار روغن هیدرولیک را به حرکت مکانیکی تبدیل میکند و باعث حرکت چرخهای خودرو در جهت دلخواه راننده میشود.
هنگامی که فرمان خودرو را به سمت چپ یا راست میچرخانید، شفت فرمان چرخیده و باعث حرکت شیر هیدرولیک میشود. این شیر جهت جریان روغن هیدرولیک را تغییر میدهد و روغن هیدرولیک با فشار به یکی از سمتهای جک هیدرولیک منتقل میشود.
در ادامه، جک هیدرولیک با استفاده از فشار روغن، نیروی مکانیکی تولید میکند که باعث حرکت چرخهای خودرو به سمت مورد نظر میشود. پمپ هیدرولیک نیز با استفاده از تسمه هیدرولیک، نیروی مکانیکی مورد نیاز را از موتور خودرو دریافت میکند و روغن هیدرولیک را به سیستم منتقل میکند.